Medlemskap

Burlövs Ryttarförening är en ideell förening, vilket innebär att alla våra medlemmar är en del av föreningen och äger den gemensamt genom sitt medlemskap.

För att få lov att rida hos oss och utnyttja anläggningens alla delar måste du vara medlem.

Som medlem är du försäkrad i Folksam samt medlem i Svenska Ridsportförbundet. De ger ut sin tidning “Häst & Ryttare” till alla medlemmar och den kommer till dig direkt hem i brevlådan.

Medlemskapet löper per kalenderår (1 jan – 31 dec) och avgift faktureras en gång per år.

Avgifter

Medlems- och lektionsavgifter finns här (öppnas i ny sida)

Medlemskap – lektionsryttare

För den som önskar att börja rida i vår lektionsverksamhet gör Medlemsansökan först efter att ni tilldelats plats.

Medlemskap – övriga ridande/icke ridande medlemmar

Fyll i Medlemsansökan. Önskar du använda vår anläggning krävs även ett ridhuskort. Vi ser gärna att du även fyller i delen som gäller Hälsokort på medlemsansökan. Detta om det skulle hända dig något när du vistas på anläggningen.

Din ansökan hanteras digitalt och dina personuppgifter kommer att registreras i Visma eEkonomi samt i Riksidrottsförbundets medlemsregister på IdrottOnline.

När din ansökan har hanterats skickar vi ut en faktura. Medlemsavgiften måste vara erlagd för att ditt medlemskap och din försäkring skall vara giltig.

Om olyckan skulle vara framme så behöver du anmäla detta till Folksam

Avsluta medlemskap

Medlemskapet skall avslutas genom att skriftligen meddela . Medlemskapet gäller till och med 31 december aktuellt medlemsår om inget annat avtalats.